2014. szeptember 18., csütörtök

18. fejezet

 Jason sárga szemébe nézve fekszem az ágyban, és élvezem a takaró melegét e hűvös éjszakán. Nem szólunk egymáshoz, csak próbáljuk kitalálni a másik gondolatát. Mindketten mosolygunk, majd a vigyor a számról egy pillanat alatt lehull, és kedvem komollyá változik.
 - Mi lesz ezután? – kérdezem még mindig Jason szemeit pásztázva.
 - Hogyhogy mi lesz? – komolyodik el ő is – Minden megy tovább, ahogyan régen.
 - Az már nem lehet – sóhajtok.
 - Jó, jó. Tudom, hogy már nem lesz meg az a régi iskola, és az emberek többsége is meghal majd, de mi majd felépítünk mindent újra! – bíztat.
 - Nem – mondom szomorúan.
 - Miért nem?
 - Lesznek még lázadók, ha nem változik valami. Muszáj lesz majd a vallást kevésbé erőltetni, különben mindent elölről el kell szenvednünk.
 - Igazad van – bólint.
 - És ha jobban belegondolsz, semmi sem lesz már a régi…
 A hangom elcsuklik, és újabb sírógörcs kerülget, de már nem akarok gyengélkedni. A háborúban több százan meghalhatnak, én meg két ember miatt sírnék, és azért, amit eddig átéltem. Nem lehetek ilyen önző, mikor tudom, hogy Jason-nek sokkal nehezebb.
 - Sírj csak! – bólint kedvesen Jason, mert látja rajtam a feszültséget, és a nyugtalanságot.
 Ekkor egy pillanatra elengedem magam, de csak egy könnycseppet hagyok végiggurulni az arcomon, és a párnára csöppenni. Azt mondják egy könnycsepp, és jön a többi. De nálam egy is elég volt, hogy egy kicsit megnyugodjak. Már így is túl sokat engedtem kifolyni a szememből.
 - Sírjunk együtt? – mosolyog Jason.
 - Én már nem szeretnék – rázom a fejem.
 - Én nem is tudok – mondja, és lassan, finoman átkarol.
 Mélyen beszívom az illatát, és egy picit megnyugszom. Mindig bátorságot ad, hogyha megölel, hogyha érezhetem védelmező karjait magamon. Most a hajamat kezdi el lassan simogatni, én pedig lehunyom a szemem. Lassan lélegzem, hallgatom Jason szívének dobogását. Gyorsan és erősen ver, érzem, hogy ő is nyugtalan. Mindketten érezzük a háború súlyát a vállunkra nehezedni.
 Az éjszaka csöndje lassan hangos szélviharba téved át, és a hangos süvítések, szinte teljesen elnyelik minden sóhajtásom. Azt érzem, hogy csak Jason véd meg mindentől. A széltől, a rémálmoktól és a háborútól. Az ölelő karok, és a szél monoton zúgása lassan elaltat, egy boldog, békés álomba. Már rég láttam ilyet, úgyhogy most csak erre koncentrálok, és sosem akarok többé felkelni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése