2014. augusztus 28., csütörtök

11. fejezet

 Az éjszaka közepén kelek, és lassan kinyitom a szemem. Apró, pici fénypontok szállnak az égen, talán szentjánosbogarak. Jason még mindig a sziklának támasztva magát ül, és nézi, hogyan repkednek a rovarok. Lassan odacsúszok mellé, és így szólok:
 - Gyere aludni, majd én továbbőrködöm!
 - Feküdj vissza! Én még nem vagyok álmos – mondja, de vörös szemei nem erről árulkodnak.
 - Én sem. Tudod mit? Őrködjünk akkor együtt! – mosolygok rá.
 - Rendben – bólint, én pedig egész közel húzódok hozzá.
 Hűvös, téli éjszaka van, és ha ébren vagyok, ezt sokkal jobban érzem. Most is didergek.
 - Fázol? – néz rám Jason kedvesen.
 - Csak egy picit – bólintok, mire átkarol, és én a vállára hajtom a fejem.
 Ahogyan keze körbefogja a vállam, melegség tölt el, és úgy érzem, mintha mindentől meg tudna védeni egyetlen érintésével. Felnézek és látom, ahogyan ezer, meg ezer apró csillag tündököl az égen, majd a távolban az egyik lehull. Behunyom a szemem, és azt kívánom, bár mindig ilyen biztonságban lehetnénk. Most ismét az égre tekintek. Még mindig nem esik hó, pedig már tél közepe van… Pedig milyen szép is lenne a hófödtetáj! És egyébként sem fáznék, mert Jason átkarolna, és átjárná testem a meleg. A szentjánosbogarak hosszú fénycsóvát alkotnak, majd eloszlanak, és körénk gyűlnek. Jasonre pillantok, aki szintén a szemembe néz. Most megcsókolnám. Most az egyszer, és még jól is esne, ahogyan ajkai az enyémhez tapadnak. Hirtelen megzörren egy bokor, Jason pedig ijedten felugrik, s a kezébe fogja Derek lándzsáját.
 - Mi volt ez? – nézek rá rémülten.
 - Talán egy farkas – válaszol, és ebben a pillanatban egy óriási farkas ugrik ki a bokor mögül. Én sikítok egyet, mire Derek is felugrik az ijedségtől.
 - Mit ugrálsz ott? Meneküljünk, te állat! – kiáltja Jasonnek, majd megragadja a karját és futásnak eredünk.
 - Miért nem támadod meg vérfarkasként? – kérdezi Jason Derekre nézve.
 - Mert nincs telihold, te igen okos! – magyarázza – Sőt, mint látod, lassan felkel a nap!
 Újabb menekülést élek át, nyomomban egy vadállattal. De bármilyen érdekes, tőle kevésbé tartok, mint a múltkori két őrtől. Ők sokkal elvetemültebbek, sokkal kegyetlenebbek. Sőt! Ők az igazi vadállatok.
 - Hová futunk? – kérdem kétségbeesetten.
 - Északra – vágja rá Jason, miközben átugrik egy fatörzsön.
 Ahogyan rohanunk, Derek hirtelen hátra néz, és lándzsájával a farkast célozza meg, aki ettől megbotlik, a fiú, pedig kihasználva az alkalmat, megdobja a fegyverrel, én meg nagyot sikítok. A farkas eleinte nyüszít egyet, majd tehetetlenül dől össze előttünk.
 - Még is mi a francot képzelsz magadról? – nézek rá mérgesen.
 - Miről beszélsz? – kérdezi felvonva az egyik szemöldökét.
 - Megölted! – kiáltok.
 - Hát mivel ő is ki akart nyírni minket!
 - Azért, mert megzavartuk! Ő ösztönösen cselekedett, te meg akarattal bántottad! – kiabálok, és érzem, hogy már a síróroham kerülget.
 - Jól van Angie, semmi baj! – ölel meg hátulról Jason, én meg hozzábújva hüppögni kezdek:
 - Miért kell mindenkit megölni? Miért hal meg mindenki? Miért van halál?
 - Bocsáss meg Angel, nem tudtam, hogy ez ilyen mélyen fog érinteni – mondja Derek, de egy kis gúnyt vélek felfedezni a hangjában.
 - Inkább fogd be a mocskos pofádat, te gyilkos! – kiabálok rá, Jason, pedig tovább csitítgat a hátamat simogatva.
 - Jól van, szaladj a pasidhoz, ő majd megvéd!
 - Álljál le, de tényleg! – szól közbe mérgesen Jason, Derek pedig a szemét forgatva megfordul.
 - Azt hiszem megjöttünk – szólal meg.
 Jason elenged, és mind a ketten Derek mellé lépünk. Az erdő széléhez értünk, északon. Mindenütt családias, békés házak, és nem messze tőlünk egy hatalmas templom. Meola csodálatos hely. Mindenütt kisgyerekek játszadoznak, és a piacon is sürögnek, forognak a vevők. Akik csak egyszerűen végigmasíroznak a kissé régies utcákon, azok is mind mosolyogva, egy nagycsaládként fogódzkodnak össze. Mintha egy másik korba csöppentem volna, egy új birodalomba.
 - Milyen boldogak… - mondja Jason, teljesen elképedve.
 - De már nem sokáig – sóhajtok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése